Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Verkkokaupan käyttö- ja toimitusehdot

Voimassa 01.06.2019 alkaen.

  1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Naantalin 2. Apteekkisydän (Y-tunnus 2971933-4). Alaikäiseltä asiakkaalta voidaan edellyttää huoltajan suostumusta ja että alaikäinen voi maksaa verkkokaupassa vain verkkomaksulla. Apteekilla on velvollisuus valvoa muun muassa sitä kenelle tuotteita myydään sekä sitä, että tuotteiden ostajat täyttävät vaaditun ikärajan. Tämän vuoksi apteekki tietyissä tapauksissa pyytää ja kerää asiakkaan henkilötunnuksia tietosuojalain mukaisesti ja tietosuojaselosteessa kuvatulla tavalla.

Apteekki voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesi, tutustu toimitusehtoihin ennen kuin tilaat verkkoapteekistamme.

 

  1. Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden ja palveluiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Lisätietoja tuotteista voi tiedestella sähköpostilla tai soittamalla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Arvonlisäverokanta voi vaihdella tilattavan tuotteen tai palvelun mukaan. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido apteekkia.

 

  1. Tilaaminen

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero, johon voi lähettää tekstiviestin. Asiakas valitsee tilausta tehdessään, haluaako hän apteekin ottavan yhteyttä lääkeneuvonnan saamiseksi vai ei. Lisäneuvontaa vaativien itsehoitovalmisteiden osalta asiakas ei voi kieltäytyä lääkeneuvonnasta. Nikotiinikorvaustuotteiden ostaminen edellyttää 18 vuoden ikää. Ikä varmistetaan kirjautuneilta asiakkailta automaattisesti, kirjautumattomilta asiakkailta edellytetään ostoskori-vaiheessa vahvaa sähköistä tunnistautumista.

 

Reseptilääketilausten yhteydessä edellytetään (Lääkealan turvallisuus ja kehittämiskeskus Fimean määräys apteekin verkkopalvelusta, 2/2011) vahvaa sähköistä tunnistautumista, jonka perusteella tilaajalta saadaan henkilötunnus. Reseptilääketilauksissa apteekki ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä käydäkseen läpi reseptitilauksen.

 

Tilausten noutoilmoitukset lähetetään sähköposti- tai tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen apteekin tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

 

Tilausvahvistus

 

Asiakkaalle lähetetään onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruutusoikeuden käyttämisestä.

 

Apteekki pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

 

Maksaminen ja maksutavat

 

Ostokset maksetaan ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla.

Paytrail maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Paytrail Oyj y-tunnus on 2122839-7.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Paytrailin hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

Pankkimaksutavat

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Nordean, Danske Bankin, S-Pankin, Handelsbankenin, Ålandsbankenin, Osuuspankin, POP Pankin, Aktian, Säästöpankin ja Oma Säästöpankin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Korttimaksutavat

Luottokorttimaksuista käytössä ovat Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja MasterCard Debit. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita.

Pivo

Käyttöehdot ovat luettavissa Pivon sivuilla: Käyttöehdot 

MobilePay

Käyttöehdot ovat luettavissa MobilePayn sivuilla: Ehdot 

Siirto

Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot: OP:n yleiset maksuehdot 

Siirtopalvelun käyttöehdot Nordealla 

 

Käsittelemme tilauksen apteekin aukioloaikaan, kun maksu on suoritettu.

 

Toimitusaika

 

Toimitamme tilatut tuotteet mahdollisimman nopeasti. Saman tai seuraavan arkipäivän aikana käsitellään kello 12.00 mennessä saapuneet tilaukset. Perjantaisin klo 12.00 jälkeen saapuneet tilaukset käsitellään kahden seuraavan arkipäivän kuluessa. Viikonloppuisin tai pyhäpäivinä ei käsitellä tilauksia, vaan näinä päivinä saapuneet tilaukset käsitellään kahden seuraavan arkipäivän kuluessa. Tuotteet, joita ei ole valmiina varastossa tilaamme tukkuliikkeiltä tai maahantuojilta asiakkaan tilauksen mukaisesti. Tuotteiden saapuminen apteekille kestää tällöin 1-3 arkipäivää, jos tuotetta on tukkuliikkeessä saatavilla. Normaalista poikkeavien toimitusaikojen kohdalla olemme yhteydessä asiakkaaseen. Apteekki ei ole korvausvelvollinen postin tai muun toimittajan aiheuttamasta tilauksen viivästymisestä.

 

Myynnin rajoitukset

Pääasiassa keskushermostoon vaikuttavien lääkkeiden pienin markkinoilla oleva pakkauskoko voidaan toimittaa kaikilla toimitustavoilla. Huumausaineeksi luokiteltavia lääkkeitä ei voida toimittaa verkkoapteekin kautta lainkaan.

 

Toimitustavat ja toimituskulut

 

Toimitus postipakettina tai SmartPOST- pakettina maksaa 5,90€ ja toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Postin kotiinkuljetuspaketti maksaa 9,90€. Postikulut 0€, jos tilauksesi summa ylittää 50€.

Tilauksen voi noutaa apteekista tai S-marketin tiloissa olevasta apteekin noutolokerikosta ilman toimituskuluja.  Toimitusaika riippuu valitusta toimitustavasta ja tuotteen saatavuudesta. Emme toimita tilauksia Suomen rajojen ulkopuolelle.

 

Kylmäsäilytystä vaativia tuotteita emme voi toimittaa kuin suoraan apteekista noudettuna.

 

  1. Kuluttaja-asiakkaan peruutusoikeus

 

Peruutus tapahtuu tekemällä peruutusilmoitus 14 vuorokauden kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta tai palvelusopimuksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä peruutuslomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla.

 

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

 

Tavaroiden peruuttaminen (fyysiset tuotteet)

 

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus. Tavara on jätettävä logistiikkatoimijan kuljetettavaksi 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

 

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.

 

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, apteekilla on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, apteekki voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

 

Poikkeukset peruutusoikeuteen

 

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole sinetöitynä toimitetulla tavaralla, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa, jos sinetti on rikottu. Näitä ovat mm. lääkkeet, kosmetiikka, piilolinssit ja seksuaaliterveyteen liittyvät tuotteet.

 

Kuluttajansuojalain mukaan peruutusoikeutta ei ole yksilöllisesti valmistetuilla tuotteilla.

 

Palautusohjeet

 

Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

 

Tavara on pakattava siten, ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Tavaran voi palauttaa postitse ja lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Otathan yhteyttä apteekkiin ennen tuotteen palautusta.

 

Palautusosoite:

 

Apteekkisydän

 

Tuulensuunkatu 12 21100 Naantali

 

Palvelut

 

Palvelusopimuksen kuluttaja-asiakas voi peruuttaa 14 vuorokauden kuluessa palvelusopimuksen tekemisestä.

 

Palvelun toimittamisen voi aloittaa vahvistuksen toimittamisen jälkeen ennen peruuttamisajan päättymistä, jos kuluttaja-asiakas on tehnyt tätä koskevan nimenomaisen pyynnön. Peruuttamisoikeutta ei ole, mikäli palvelu on kokonaan suoritettu ennen peruuttamisajan päättymistä ja asiakkaalla on ollut tieto peruuttamisoikeuden menetyksestä.

 

Tilaamalla apteekin verkkokaupasta palvelun pidetään tilausta nimenomaisena pyyntönä aloittaa palvelu ennen peruuttamisajan päättymistä, ja asiakas on saanut tiedon peruuttamisoikeuden menetyksestä tilausvahvistuksessa, hyväksymällä nämä sopimusehdot ostopäätöksellään ja rastittamalla asianomaisen pyynnön tilausvaiheessa.

 

Maksun palauttaminen

 

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Apteekilla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu.

 

Maksamme palautettavat maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

 

  1. Reklamaatiot

 

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, tai palvelun toimittamisessa on virhe, otathan yhteyttä apteekkiin. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä.

 

Verkkokaupan 14 vuorokauden peruutusoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen tai palvelun, apteekki vastaa virheestä kuluttajasuojalain mukaisella tavalla. Apteekki vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajasuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

 

Asiakaspalvelu

 

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä.

 

Apteekkisydän

 

puh. 029 3400 840

 

apteekkisydan@apteekit.net

 

 

Noutamatta jätetyt toimitukset

 

Toimituksista, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta postin toimipaikasta, perimme kuluja vastaavan palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi. Tilanteissa, joissa asiakas ei ole noutanut tilaustaan postista, jäävät mahdolliset tilauksen uudelleenlähetyskulut asiakkaan maksettavaksi. Mikäli noutamattomia jo maksettuja tilauksia palautuu apteekille eikä asiakasta tavoiteta paketin uudelleen lähettämiseksi, pidätämme oikeuden hävittää palautunut lähetys kuukauden kuluttua noutamattoman tilauksen saapumisesta.

 

Vastuunrajoitus

 

Apteekki ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

 

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

 

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

 

Kuluttaja-asiakas voi halutessaan käynnistää riita-asian käsittelyn myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR) kautta. Lisätietoja Euroopan kuluttajakeskuksesta, www.ecc.fi.

 

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

 

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

 

  1. Muuta

VERKKOKAUPPAOSTOKSET EIVÄT TÄLLÄ HETKELLÄ KERRYTÄ S-BONUSTA.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Apteekki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

 

L'Orealin tuotteissa (La Roche posay ja Vichy) on rajoitettu tilausmäärä enintään 6 kpl samaa myyntiartikkelia asiakasta kohden, ellei tuotteen tiedoissa muuta mainita.